1. De eerste indruk is het belangrijkste
Je hebt maar één kans om de juiste indruk achter te laten. Jouw logo is de introductie naar jouw klanten, met een sterk logo trek je gelijk de aandacht van de klant. Als dit niet het geval is heb je zojuist een potentiële klant verloren.
2. Jouw logo is de basis van je Merkidentiteit
Succesvolle branding laat de emoties van klanten beïnvloeden, je vertelt een verhaal met de juiste branding. Jouw logo is slechts een onderdeel van het merk of bedrijf, maar het dient wel als de basis van het verhaal waar jij mee naar buiten komt. Tonen, kleuren, lettertypes, illustraties, dit allen bepaald de kracht van jouw verhaal. Met op het podium jouw logo design.
3. Get that attention
De hoeveelheid aandacht die wij als mensen tegenwoordig vast kunnen houden is super laag. Sterker nog uit onderzoek van Microsoft is gebleken dat een Goudvis een aandachtsboog heeft van 9 seconden en de mens een aandachtsboog heeft van 8 seconden. Die van de goudvis is dus langer 🐟 (blub……blub)
Maar, om even terug te komen op het onderwerp: Waarom is een logo belangrijk?
Een logo kan snel de aandacht van een publiek trekken en op een leuke manier de kernwaarden van een bedrijf overbrengen. Wanneer je een goed logo voor jouw bedrijf hebt dat voor zichzelf spreekt, kan die korte aandachtsspanne ertoe leiden dat consumenten jouw bedrijf beoordelen op basis van het uiterlijk in jouw voordeel.
4. Hoe visueler hoe beter
Logo’s zijn het identificatiepunt en het symbool dat klanten gebruiken om jouw merk te herkennen. Een professioneel, goed uitziend logo wekt vertrouwen op bij klanten. Wanneer het logo van slechte kwaliteit is beginnen klanten vragen te stellen over de kwaliteit van je product of dienst. Daarom is een logo zeker een investering waard!
5. Jezelf onderscheiden tegenover concurrenten
Durf anders te zijn dan met jouw logo, want het bedrijfslogo vertelt de consument waarom jouw bedrijf uniek is. Natuurlijk zijn er misschien 50 andere lunchcafés in je stad, maar jij bent de enige die zich inzet voor duurzaamheid, en je groene, pretentieloze logo brengt die boodschap over. Gebruik dit dan ook, vertel het verhaal!
Een goed ontworpen bedrijfslogo kan alles overbrengen, van de bedrijfsachtergrond (professioneel, ontspannen, leuk) tot de missie (entertainment, efficiëntie en innovatie) met bijvoorbeeld het juiste pictogram of lettertype.
Met andere woorden, jouw logo is de manier om jouw waarden te communiceren en klanten te laten zien waarom jij anders bent dan de concurrenten