Waarom is een logo belangrijk?

Wanneer je kijkt naar welke factoren invloed hebben op jouw bedrijf komt het logo bij de meeste niet gelijk op plek één. Terwijl dat eigenlijk juist wel zou moeten, jouw logo is hét onderdeel van jouw bedrijf met de dienst of producten die je levert. Speciaal voor jou hebben wij een lijstje gemaakt waarom een logo zo belangrijk is 👇

Waarom is een logo belangrijk?
Geschreven door
Jai

Inhoud

1. De eerste indruk is het belangrijkste

Je hebt maar één kans om de juiste indruk achter te laten. Jouw logo is de introductie naar jouw klanten, met een sterk logo trek je gelijk de aandacht van de klant. Als dit niet het geval is heb je zojuist een potentiële klant verloren.

2. Jouw logo is de basis van je Merkidentiteit

Succesvolle branding laat de emoties van klanten beïnvloeden, je vertelt een verhaal met de juiste branding. Jouw logo is slechts een onderdeel van het merk of bedrijf, maar het dient wel als de basis van het verhaal waar jij mee naar buiten komt. Tonen, kleuren, lettertypes, illustraties, dit allen bepaald de kracht van jouw verhaal. Met op het podium jouw logo design.

3. Get that attention

De hoeveelheid aandacht die wij als mensen tegenwoordig vast kunnen houden is super laag. Sterker nog uit onderzoek van Microsoft is gebleken dat een Goudvis een aandachtsboog heeft van 9 seconden en de mens een aandachtsboog heeft van 8 seconden. Die van de goudvis is dus langer 🐟 (blub……blub)

Maar, om even terug te komen op het onderwerp: Waarom is een logo belangrijk?

Een logo kan snel de aandacht van een publiek trekken en op een leuke manier de kernwaarden van een bedrijf overbrengen. Wanneer je een goed logo voor jouw bedrijf hebt dat voor zichzelf spreekt, kan die korte aandachtsspanne ertoe leiden dat consumenten jouw bedrijf beoordelen op basis van het uiterlijk in jouw voordeel.

4. Hoe visueler hoe beter

Logo’s zijn het identificatiepunt en het symbool dat klanten gebruiken om jouw merk te herkennen. Een professioneel, goed uitziend logo wekt vertrouwen op bij klanten. Wanneer het logo van slechte kwaliteit is beginnen klanten vragen te stellen over de kwaliteit van je product of dienst. Daarom is een logo zeker een investering waard!

5. Jezelf onderscheiden tegenover concurrenten

Durf anders te zijn dan met jouw logo, want het bedrijfslogo vertelt de consument waarom jouw bedrijf uniek is. Natuurlijk zijn er misschien 50 andere lunchcafés in je stad, maar jij bent de enige die zich inzet voor duurzaamheid, en je groene, pretentieloze logo brengt die boodschap over. Gebruik dit dan ook, vertel het verhaal!

Een goed ontworpen bedrijfslogo kan alles overbrengen, van de bedrijfsachtergrond (professioneel, ontspannen, leuk) tot de missie (entertainment, efficiëntie en innovatie) met bijvoorbeeld het juiste pictogram of lettertype.

Met andere woorden, jouw logo is de manier om jouw waarden te communiceren en klanten te laten zien waarom jij anders bent dan de concurrenten

 

Altijd voorop met de nieuwste inzichten

Haal inspiratie uit trends, projecten en designideeën rechtstreeks in je inbox. Ontvang onze nieuwsbrief en ontdek hoe je jouw merk naar een hoger niveau tilt.
  • 1 á 2 mails per maand
Privacyverklaring*

Andere blogs die ook écht wat voor jou zijn

Creatieve oplossingen voor jouw merk! Van webdesign tot branding en online marketing – wij helpen jouw merk groeien met strategie en impactvolle ontwerpen.
Klanten beoordelen ons met een 5/5
Gegevens

📬  hello@jconcept.nl

☎️  085-7609203

1 App J-Concept


KVK
84588748

BTW NL003986691B57